Onze opdrachtgevers
DeZorganisatie is actief in heel Nederland, waarbij het accent ligt op opdrachtgevers in de zorg- en welzijnsector in het noorden van het land.
Een greep uit opdrachtgevers van de afgelopen jaren:
Opdrachtgevers over ons:
MARGREET VAN DER MEER
MANAGER ONTWIKKELING & ADVIES TACTUS VERSLAVINGSZORG/ DEVENTER
“de Zorganisatie heeft ons als Tactus Verslavingszorg op zeer adequate wijze geholpen om onze organisatiestructuur te evalueren. Middels een prettige werkwijze, waarbij verschillende stakeholders in de organisatie zijn geïnterviewd, zijn de uitkomsten in een helder rapport beschreven. Deze uitkomsten bieden ons een handvat om zo de verdere ontwikkeling te starten. Het was een zeer prettige samenwerking, snel en kundig.”
IRENE BARENDS
REGIOMANAGER KWADRANTGROEP BEHANDELTEAM / DRACHTEN
“Ik ben erg tevreden over de rol van Janke als projectleider taakherschikking van onze medische vakgroep. In het kader van een toekomstbestendige medische vakgroep heeft Janke zich vooral toegespitst op de taken en verantwoordelijkheden van de Specialist Ouderengeneeskunde(SO), die bij de Verpleegkundig Specialist(VS)/Physician Assistant(PA) en GZ psycholoog belegd kunnen worden, onder eigen verantwoordelijkheid. Door een verruiming van de wettelijke kaders (sinds 2018) liggen hier belangrijke mogelijkheden voor het “ontlasten” van de SO. Ook heeft Janke veel aandacht besteed aan de voorwaarden waar aan voldaan moet worden, om dit succesvol te kunnen doorvoeren. Het resultaat: een (unaniem) vastgestelde visie op verticale taakherschikking binnen het gehele behandelteam en een vastgestelde professioneel statuut waarin verantwoordelijkheden en de wijze waarop er door de verschillende functionarissen binnen de medische vakgroep wordt samen gewerkt, is vastgelegd (inclusief regiebehandelaarschap).”
ALIE DE VRIES
PERSONEELSADVISEUR TALMA URK / URK
“Niet nieuw in het vak, maar wel nieuw in de zorg kwam ik bij Talma Urk binnen als Personeelsadviseur. Eén van de te klaren klussen was het opzetten van een functiehuis. Ik was erg blij met het advies vanuit deZorganisatie. Helder, no-nonsense en (vind ik persoonlijk heel belangrijk) altijd goed bereikbaar.
DeZorganisatie heeft voor ons de functies beschreven en het fundament voor het bouwen van een functiehuis neergezet. Op het moment dat er voldoende kennis in huis was werd een natuurlijk moment gezocht om meer op de achtergrond te adviseren.
Ik kijk terug op een fijne samenwerkingsperiode met pragmatische aanpak doorspekt met onderbouwd advies.”
WIM JAAP DE BOER
HR ADVISEUR KWADRANTGROEP / DRACHTEN
“Met deZorganisatie (voorheen: Kraf en Partners) is het prettig en vlot zaken doen. No nonsens en to the point. Dit wist ik al bij vraagstukken rondom fuwa trajecten, maar ook bij het werven van een nieuwe collega HR adviseur ben ik aangenaam verrast. Een helder tijdspad, goeie kandidaten waardoor het alsnog lastig werd de juiste keus te maken. Het is gelukt Dit alles binnen de gestelde termijn en op basis van no cure no pay.”
YVONNE POPPEMA
HOOFD STAFAFDELING PERSONEEL & ORGANISATIE LISTER / UTRECHT
“Toen we kozen voor een nieuw zorgmodel was de eerste stap het beschrijven van nieuwe functies. Best lastig om functies te omschrijven die er nog niet zijn en daar dan ook nog overeenstemming over te krijgen.
We hebben gekozen om zoveel mogelijk stakeholders in dit proces te betrekken, dit betekende concreet dat we samen met 10 stakeholders 6 nieuwe functies hebben beschreven. Daarbij hebben we advies en ondersteuning gevraagd van Janke Boersma.
In meerdere bijeenkomsten met de verschillende stakeholders zijn we samen met Janke aan de slag gegaan. Terwijl wij met elkaar aan het discussiëren waren behield Janke de focus op de keuzes die gemaakt moesten worden om uiteindelijk tot een beschrijving te komen.
Zij onderbrak de discussie met verhelderende vragen die de discussie scherper maakte en leidde tot het maken van keuzes. Een pragmatische aanpak, waarbij Janke zich niet gek liet maken door ons verschil van inzicht. Door haar vraagstelling werden de functies steeds concreter in de verschillende concept versies. We zijn blij met het resultaat. En zeer tevreden met de rol die Janke in dit proces op zich heeft genomen. Haar pragmatische aanpak en vooral heldere manier van vragen stellen heeft ons erg geholpen in het scherp krijgen van de nieuwe functies.”
STEF DE WILDE MSc
HR MANAGER WIL BV, ZORGKOMPAS, BAAN PLUS, SUPPORT & CO / LEEUWARDEN
“Ik kan niet anders zeggen dan dat ik al geruime tijd met erg veel tevredenheid samenwerk met deZorganisatie (voorheen Kraf & Partners). Professioneel, daadkrachtig en zeer klantgericht! Ik kan deZorganisatie ten zeerste aanbevelen.”
INA HUESKEN
BESTUURDER RIBW GO / ZWOLLE
“In verschillende situaties bij verschillende organisaties heb ik de diensten van deZorganisatie (toen nog Kraf & Partners) ingehuurd. De inzet van Sonja Weda bij grote verander trajecten in het functiegebouw van deze organisaties die leidden tot een reorganisatie is steeds accuraat, betrouwbaar en succesvol verlopen.”
GERT SCHLAMAN MSc
CONCERNCONTROLLER HR ZORGGROEP ALLIADE / HEERENVEEN
“Ik ken Sonja ruim 17 jaren waarbij we samengewerkt hebben in complexe en omvangrijke organisatieveranderingstrajecten. Zij heeft kennis van zaken, is scherp in de analyse, procedureel sterk (tot in detail) en heeft (en houdt) overzicht. Daarnaast is ze een prettig en leuk mens.”
SIMONE MEIJER
MANAGER P&O RIVAS ZORGGROEP / GORINCHEM
“Kraf & Partners, en tegenwoordig dus deZorganisatie, is een deskundige partij. Zij hebben veel kennis van de zorg, maar kijken wel naar de specifieke situatie binnen de organisatie. Denken echt met je mee. Je voelt je daadwerkelijk ondersteund. Betrouwbaar en snel in dienstverlening. Taaie onderwerpen weten zij op positieve wijze en met humor te brengen waardoor er weinig weerstand ontstaat.”
DIANNE JONGSMA & THEO SNIJDERS
HR-ADVISEURS NIJ SMELLINGHE / DRACHTEN
“We hebben met deZorganisatie (destijds nog Kraf & Partners) samen het project generiek functiegebouw voor het ziekenhuis gedaan. Janke en Wil zijn integere professionals, wij zijn heel tevreden over:
- het vakmanschap; ze hebben inhoudelijk verstand van zaken en begrijpen hoe processen werken,
- de betrouwbaarheid; er worden heldere afspraken gemaakt en deze worden op tijd na gekomen en
- de samenwerking; met scherpe analyses en met veel humor hebben zij met ons een lastige klus tot een goed einde gebracht.
We kijken met plezier terug op de samenwerking en zullen elkaar in de toekomst weer weten te vinden.”
BERT BLAAUW
VOORZITTER RAAD VAN BESTUUR DE GOEDE ZORG / APELDOORN
“De dienstverlening past goed bij onze organisatie: goed afgestemd op de keuzes die we maken vanuit onze visie en vertaald in praktische oplossingen.
De communicatie is helder, waardoor je als opdrachtgever en adviseur elkaar snel begrijpt.”
INGE KRUIJSHAAR – DE VRIES
DIRECTEUR ALGEMENE ZAKEN WERKPRO / GRONINGEN
“WerkPro heeft inmiddels jarenlange ervaring met het team van Kraf & Partners (tegenwoordig deZorganisatie). Wij hebben veel baat gehad bij hun expertise op een breed HR-terrein, organisatieadvies en met functiehuisontwikkeling. Altijd deskundig en adequaat. Zij verstaan de kunst van het goed luisteren en inspelen op je vraag. Zij beschikken over een breed netwerk en weten deze goed in te zetten en verbindingen te leggen. En bovenal een hele prettige samenwerking. Wij hopen deze nog lang te kunnen voortzetten, ook nu Janke en Sonja het stokje gaan overnemen van Wil. Wij hebben er alle vertrouwen in!”
NIEK ZANTINGH
P&O-ADVISEUR DRIEZORG / ZWOLLE
“In een lastige periode heeft onze organisatie altijd kunnen vertrouwen op de expertise als ook de plezierige en gedegen aanpak van Sonja Weda. Haar inzet en persoonlijke werkwijze heeft ons enorm geholpen in onze transitie naar een nieuwe en slagvaardige organisatie. Ook na deze periode hebben wij altijd kunnen vertrouwen op de slagvaardige en deskundige hulp van Sonja. DeZorgorganisatie is zeker een aanrader voor iedere organisatie tijdens complexe veranderingstrajecten!”
GERARD SCHOEP
DIRECTEUR/BESTUURDER ZZWD (Zorgcollectief Zuidwest Drenthe) / DWINGELOO
“Mijn ervaring is dat deZorganisatie (voorheen Kraf & Partners) adequaat, praktisch en helder kan ondersteunen bij vraagstukken die niet tot de dagelijkse activiteiten van onze eigen P&O-adviseurs behoren. Zo heeft Sonja Weda ons onder meer geholpen met het inrichten van een nieuw functiehuis, het beschrijven van de functies en heeft zij de FWG-waardering uitgevoerd. Het competentiehandboek dat De Zorgorganisatie beschikbaar stelde was een prima hulpmiddel voor interne meningsvorming.”